Populære indlæg

onsdag den 5. januar 2011

Jeanette Ottesen svømmer til Thailand

Via Politiken: Ski eller sol er mulighederne, mange danskere vakler mellem, når de skal vælge målet for deres vinterferie.

For Jeanette Ottesen var alternativerne de samme, da det handlede om årets første træningslejr, så mens Lotte Friis, Rikke Møller Pedersen og hovedparten af det svømmende danske landshold i disse dage konditionstræner med langrend i Slovenien, så skal Jeanette Ottesen pakke solcremen i kufferten, der skal med til Thailand.

Jeanette Ottesen rejser på fredag på en tolv dage lang træningslejr i Phuket med det norske landshold.

Der skal ske noget nyt
»Med halvandet år til OL vil jeg gerne prøve noget nyt. Jeg er altid sammen med de andre danskere, og jeg får meget hurtigt lejrkuller, når jeg er sammen med de samme mennesker«, forklarer Jeanette Ottesen.

»Jeg snakkede med Ingrid Snildal, som er en af mine gode veninder og konkurrenter, der svømmer de samme discipliner som mig. Hun spurgte om jeg ville med, og så sagde jeg hvorfor ikke«, siger Jeanette Ottesen.

»Jeg kan da godt være lidt nervøs for, hvordan det skal gå, men jeg kender de norske trænere og stort set alle svømmerne, så jeg håber det vil udvikle mig i højere grad at skulle stå på egne ben. Det kan i hvert fald ikke skade«, mener Jeanette Ottesen.

Til februar skal svømmelandsholdet på endnu en højdetræningslejr, denne gang i Mexico, men medaljevinderen fra både EM på langbane og VM på kortbane i 2010 har endnu ikke taget stilling til sin egen deltagelse.

»Jeg har ikke lavet superduper resultater, når jeg er kommet tilbage efter højdetræningslejre, og jeg får nok ikke den samme effekt som eksempelvis Lotte. Derfor har jeg overvejet eventuelt at besøge Mads Glæsner og træne med ham i Los Angeles«, siger Jeanette Ottesen.

Den næste betydende konkurrence for de danske svømmere er Danish Open i påsken, hvor det er planen at opnå kvalifikation til sommerens verdensmesterskaber i Shanghai i juli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar