Populære indlæg

lørdag den 19. januar 2013

Fra Bangkok med bus til Sihanoukville


Du skal med bus fra Ekamai busterminal ude af Suknumwit i Bangkok. Jeg tager normalt natbussen til Trat kl 22.00 eller 23.00, men det er for viderekomne.

Man ankommer til Trat kl 3 om morgenen, og pickup kører dig til grænsen. Hun vil have mindst 600 bath for turen, 120 km fra Trat til grænsen, er du den eneste, skal du slippe det, men jeg har aldrig betalt mere end 200 bath fra Trat.

Du sidder så og venter et par timer på at grænsen skal åbne. Fordelen er, at du bare kan køre fra grænsen til busterminalen, og straks køre mod Sihanoukville.

Men... De første busser fra Bangkok om morgenen kører kl 05.00, der er flere selskaber, og turen tager cirka fem timer til Trat. Fra Trat er der minibusser til grænsen, pris 120 bath. Tager to timer.

Fra Koh Kong til Kampot: Jeg er usikker på om der også kører buser fra Koh Kong om middagen, jeg tror det ikke, der er flere selskaber på ruten, afgange ml 07 og 08, pris ca 13 til 15 dollars.

Der er taxi, solo eller deletaxi, pris ca. 10 dollars for et dobbeltsæde, noget som i DK kun er ét sæde, men Khmerfolkene sidder 2 på ét sæde. Solotaxi koster måske 40 dollars, jeg ved det simpelthen ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar