Populære indlæg

tirsdag den 29. januar 2013

Indkøb af kvalitetscykel i Bangkok / Hat Yai


Indkøb af cykel i Bangkok: Jeg har nu fundet et visitkort, som jeg fik af en canadier. Det meste står på Thai, men der er et navn på forretningen, et sælger navn og et mobilnummer.
Forretningen ligger i Chinatown, og en taxichauffør vil kunne ringe sælgeren op, og få en kørevejledning.

Speed Bike

Mr/ Khun Pongsak Jirawesyaruk

085 126 6675

Forretningstelefon: 02 622 8551 eller 01 622 5753

Forretning skulle være betydeligt billigere end de cykelforretninger som er placeret tæt på Khaosan rygsæk-kvarteret og andre steder. Du na prutte dig til nedslag i pris, og til at få ekstraudstyr med gratis. Og butikken har simpelthen a l t indenfor branchen cykler, mountaibikes, citymountainbike, osv, i alle materialer og prislag.

Anoeglen er ikke involveret økonomisk med returkommission, det er blot en service.


OBS! Hvis du kommer fra Malaysia, og vil købe cykel i Thailand så hurtigt du kan, så tæt på grænsen til Malaysia som muligt, kan du finde gode cykler til rimelige priser i Hat Yai, den største by nede syd på, det er knudepunktet for jernbanen, lidt som Fredericia i Danmark. Jeg har desværre ikke adressen, men hvis du er ved jernbanen, og går væk fra jernbanen, ikke langs med, men vinkelret, kommer du op til nogle tværveje. Jeg mener at du skal dreje til højre i det andet eller tredie kryds. Forretningen ligger 100 meter fra Hotel Pacifik, i kvartaret, hvor busserne fra Malaysia sætter deres passagerer af. Husk vi taler ikke om rutebilstationen, men om et område fyldt med agenter som sælger busbilletter. Og hvor passagerer fra malaysia og Singaore bliver sat af.

Cykel hedder på thai chakkarjarn, måske med et stumt R. Hvis du gør trædebevægelser samtidigt med at du på et meget meget simpelt thai siger: Jeg vil købe en cykel: 

Pom ou søe Chakkarjarn- la kap, ("Jeg vil købe en cykel, mange tak") så fanger det fleste hvad du vil. Og du vil så få den hjælp der skal til. God cykeltur. Turen fra Hat Yai til Phuket, via Krabi, er meget meget smuk, og du kan dele turen op i flere etaper.

jeg er ikke thai ekspert, mit thai er ikke 100% korrekt, men de forstår det jeg siger :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar