Populære indlæg

lørdag den 23. februar 2013

Cambodja: Velkommen Inn- Norsk ejet gæstehus i Phnom Penh


Hvis du gerne vil have den "skandinaviske toneart" midt i alt det fremmede, når du ankommer til Phnom Penh i Cambodja, er der mindst to muligheder. Der er faktisk flere, men lige nu kan jeg to på fingrene. De er begge drevet og eller ejet af nordmænd. Og begge steder bruges af nogle af mine bekendte når de er i hovedstaden.

Velkommen Inn ejes af en nordmand omkring de 40. Han er fanatisk langdistanceløber, og som en del af det, er restauranten som hører til gæstehuset, et mødested for mange Expats/ Farang / Barang løbere i byen.

Værelserne er gode, varierer i kvalitet og pris, som sædvanligt betaler man lidt mere på etniske steder, men til gengæld er kvaliteten oftest i orden.

Jeg har aldrig selv boet på Velkommen Inn, men jeg kender ejeren forholdsvis godt.

Mit indtryk er, at mad og værelser er gode, skandinavisk kvalitet, og så betaler man lidt mere end de lokalt ejede steder. Jeg vil dog selv foretrække at spise nede ved floden. Fra Velkommen Inn til de bedste af restauranterne langs med riverfront, er der måske 500 meter.

Nederst har jeg sat et link ind til Tripadvisors anmeldelser af stedet:

Velkommen Inn
No. 23, Seng Thoung #104, Phnom Penh, Cambodia

Link til Tripadvisor.com vedr norske Velkommen Inn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar