Populære indlæg

lørdag den 16. februar 2013

Fra Koh Kong i Cambodia til Bangkok med bus

Om at komme fra Koh Kong ved grænsen til Thailand nede ved havet.

Grænsen åbner kl 07.10 cirka, og lukker cirka kl 18.50.

Jeg tager ikke taxi, men Tuk tuk til grænsen, 4 til 5 dollars. Jeg betaler Mr. Hahn mellem 2.5 og 3 dollers for MC til eller fra grænsen fra Koh Kong.

Hvis man insisterer på at bruge taxi, er mit bud 7 dollars. I Phnom Penh er det 9 dollars inde fra centrum og ud til lufthavnen med taxi.

Man kan købe billet direkte fra Koh Kong til BKK, men det er d y r t, og det fungerer ikke.

Så ja, tag tuk tuk eller taxi til grænsen, få evt tuk tuk chaufføren til at hjælpe dig/ jer med bagagen til den thailandske port, mr. Hahn gør altid det for mig, han bærer min taske til porten, som er 10 meter fra lugen, hvor man stempler ind.

Minibusserne venter 20 meter fra immigratioslugerne i Thailand. 120 bath fra grænsen til busstationen i Trat.

OBS! Trat er en skøn lille by, som sagtens kan tåle en dag eller to. 

Sidste minibus kører fra grænsen kl ca 16.00, og den første fra grænsen til Trat cirka klokken 08.10.

Den afgangsplan der er sat op ved busserne, følges ikke 100 %, og slet ikke i lavsæsonen.

Der kører busser hver hele eller halve time, men jeg mener at der er et hul sidst på eftermiddagen, og om aftenen.

Jeg ville komme af sted rimeligt tidligt, hvis jeg var dig/ Jer, og så være i BKK om eftermiddagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar