Populære indlæg

fredag den 15. februar 2013

Dagbog: Sønderjyden og massøse-diplomet


Jeg mødte sønderjyden på en café, som lå overfor det store indkøbscenter (hed det Robinson?) midt i Udon Thani. Jeg har glemt hvad caféen hed, men det var et sted, som ud over drikkevarer havde nogle fortrinlige små retter på menukortet. Og så var den kvinde som drev stedet, sød og venlig.

 Jeg har ikke set det selv, men jeg har ladet mig fortælle, at hele komplekset er revet ned, og lavet om til parkeringsplads.

 Sønderjyden trængte til at snakke. Så han søgte danskere, og stedet hvor han opsøgte sine landsmænd, var på den omtalte café, nærmere bestemt på aralet udenfor caféen, indendørs kørte der aircon for fuld skrue, så der sad thailænderne.

 Danskeren havde mødt en thaikvinde nede i et af turistområderne. Hvis han fortalte hvor det var, har jeg glemt det, men Bangkok, Pattaya/ Jomtien, Hua Hin eller et af stederne i Phuket er vel næppe dårlige gæt?

 Sønderjyden var meget glad for sin thaikæreste, han snakkede en del om hende, men han gik også meget op at overholde reglerne, han spurgte hele tiden om noget han vidste i forvejen, noget med, at han kun kunne være ude af Danmark fire eller fem måneder om året.

 Noget andet han gik op i, var hans kærestes fremtid. Han ville hende det godt, der var meget Socialdemokrati over hans måde at tænke på. Hun skulle sikres. Tre fire lejemål fra caféen var der mindst to massageklinikker. De var fine at se på, der var blomster og dekorationer over alt, og når man gik indenfor, var der eksotisk musik og dufte i luften. Så måske var manden blevet inspireret af de massage og manicure klinikker. Og åske havde han ikke fået en behandling der inde, for så måtte han vide, at der på trods af de fine dekorationer, og den fremmedartede musik, så var der også ganske almindelige brunstige støn, når mænd mod ekstra betaling fik deres Happy Ending.

 I hvert fald kom han en dag og fortalte, at han havde investeret i en massageuddannelse til hans kæreste. Det lå under det hele, at så kunne hun være ham tro, med ærbar massage, og ikke den type massage, som havde bragt dem sammen.

 Tiden gik, og en dag havde han en nyhed med sig. Uddannelsen var næsten færdig, og det havde fået svigermor op på tæerne. Hun ville også datteren det godt. På sin måde, så hun havde fundet ud af, at nu hvor datteren snart var eksamineret massøse, med diplom osv. så kunne hun passende smutte til Japan, og score kassen.

 Det faktum, at sønderjyden havde betalt for en uddannelse som massør, for at han kunne få styr på kærestens ærbarhed, når han var tilbage i Danmark, det fandt den kære svigermor måske aldrig ud af. Eller måske var hård valuta vigtigere, end hvad en sønderjyde gik rundt med, af drømme og planer.

 Jeg var på et par rejser, og da jeg atter begyndte at tænke på sønderjyden og hans kæreste, var manden væk. Hvor den diplomuddannede massøse var, ved jeg ikke.

 Jeg har skrevet ovenstående, dels fordi beretningen er sand, dels fordi den efter min mening er et fint eksempel på, at en dansker med god vilje, kan ville lige så meget han vil, der vil altid være andre, ikke mindst kærestens familie, som er klar til at tilpasse den gode vilje til noget, som passer ind i deres kram.


 Emneord: thaikæreste, massøse, sønderjyde, dansker, Udon Thani, sex, fortid, svigermor,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar